Pianistka Beatrice Rana, której gra została określona przez dziennikarza Gramophone jako "ogień i poezja, wyobraźnia i oryginalność, temperament i wdzięk, a wszystko na tle niezrównanego technicznego warsztatu", powraca do nagrań solowych utworów fortepianowych, prezentując dwa arcydzieła: Sonatę fortepianową "Hammerklavier" Beethovena (nr 29) oraz II Sonatę fortepianową b-moll Chopina, op. 35 ze słynnym „Marszem żałobnym” w trzeciej części.
Chopin jest w repertuarze recitalowym Rany od ponad dekady, ale to podczas pandemii po raz pierwszy podjęła intensywne studia nad Beethovenem. „Naprawdę znalazłam głębokie połączenie z tą muzyką, zwłaszcza z powodu izolacji, będąc zamkniętą od reszty świata”. Rana uważa, że oba utwory pokazują swoich kompozytorów w technicznie awangardowej formie: „Ostatnie części obu sonat to eksperymenty na najwyższym poziomie i w zupełnie różny sposób. Oba mają wiele wspólnego z lękiem przed śmiercią, z lękiem przed samotnością. Każdy znajduje rozwiązanie w inny sposób."
Tracklista:
Frédéric Chopin : Piano Sonata No. 2 in B-Flat minor, Op. 35 "Funeral March"
1. I. Grave - Doppio movimento
2. II. Scherzo
3. III. Marche funèbre. Lento
4. IV. Finale. Presto
Ludwig van Beethoven : Piano Sonata No. 29 in B-Flat Major, Op. 106 "Hammerklavier"
5. I. Allegro
6. II. Scherzo. Assai vivace
7. III. Adagio sostenuto
8. IV. Largo
9. V. Allegro risoluto