Uznawana za jedną z najwybitniejszych pianistek naszych czasów, Elisabeth Leonskaja dzieli się swoim bogatym doświadczeniem interpretacji V Koncertu fortepianowego Beethovena, zwanego 'Cesarskim', z młodymi muzykami Orchestre Français des Jeunes pod dyrekcją Michaela Schønwandta.
Dla młodych instrumentalistów 'zaangażowanie w dialog z artystką taką jak Elisabeth Leonskaja to lekcja muzyki nie do porównania z żadną inną'. Belgijski magazyn Crescendo napisał, że kunszt Leonskiej dorównywał "perfekcyjnie zdyscyplinowanej orkiestrze i pewności gestów dyrygenta".
Album uzupełnia Kwintet na fortepian i instrumenty dęte (waltornia, obój, klarnet, fagot) Beethovena, który, podobnie jak V Koncert fortepianowy, jest w tonacji Es-dur, ale należy do wcześniejszego okresu twórczości Beethovena (koncert został po raz pierwszy wykonany w 1811 roku, a kwintet w 1796 roku).
Nagranie zostało dokonane w Auditorium de l’Opéra de Dijon, nowoczesnej sali koncertowej, którą Leonskaja ceni zarówno za architekturę, jak i akustykę.
Ludwig van Beethoven
1-3. Piano Concerto No. 5 in E-Flat Major, Op. 73 “Emperor”
Piano Concerto No. 5 in E-Flat Major, Op. 73 “Emperor”: I. Allegro
Piano Concerto No. 5 in E-Flat Major, Op. 73 “Emperor”: II. Adagio un poco moto
Piano Concerto No. 5 in E-Flat Major, Op. 73 “Emperor”: III. Rondo. Allegro ma non troppo
4-6. Quintet for Piano and Winds in E-Flat Major, Op. 16
Quintet for Piano and Winds in E-Flat Major, Op. 16: I. Allegro, ma non troppo
Quintet for Piano and Winds in E-Flat Major, Op. 16: II. Andante cantabile
Quintet for Piano and Winds in E-Flat Major, Op. 16: III. Rondo. Allegro, ma non troppo